bGH rectangles

Analytiikka – bGH Analytics

Tieto siitä, mitä verkkopalvelussanne oikeasti tapahtuu, saattaa muuttaa toimintaanne radikaalisti.

Tiedätkö mitä verkkosivuillanne tapahtuu oikeasti? Mitä sivuillanne klikkaillaan, kuinka pitkään sivujanne scrollataan eri laitteilla ja minkä tyyppinen sisältö on kaikista suosituinta?

bGH Analytics -menetelmä. Liiketoimintakelpoinen verkkoanalytiikka.

Menetelmämme on kehitetty, jotta verkkoanalytiikasta voitaisiin saada konkreettista hyötyä liiketoimintaan. Analytiikkatyökalujen vakiona esittämä analytiikka tarjoaa lähtökohtaisesti helposti väärinymmärrettävää tietoa, joka ajaa vääriin päätöksiin (lue aiheesta lisää tarkemmin täältä).

bGH Analytics -menetelmän avulla selvitämme mitä sisältöä sivuillanne oikeasti kulutetaan ja mistä asiakkaat ovat kiinnostuneita. Käytämme työkaluina Google Universal Analyticsia* ja Hotjaria*  muokattuna omilla JavaScript ja HTML -teknologioillamme. Palvelumme avulla voitte luottaa analytiikkaanne ja tehdä liiketoiminnalle kriittisiä päätöksiä sen perusteella.

Analytics Startti

Startissa optimoimme analytiikkatyökalut liiketoimintatavoitteitanne tukeviksi ja varmistamme datanne luotettavuuden. Integroimme useita eri palveluita keskenään, jotta käytössänne on jatkossa paras mahdollinen kokonaiskuva verkkopreesensistänne. Menetelmämme keskiössä on jakaa sivustonne eri kategorioihin saadaksemme kuvan mitä sisältöä sivuilla kulutetaan ja miten sitä kulutetaan.

Erottelemme myös oman henkilökuntanne vierailut analytiikasta, jotta näemme oikeasti miten asiakkaat käyttävät sivustoasi. Erottelu onnistuu palvelumme avulla myös henkilökunnan omien laitteiden (dynaamisten IP-osoitteiden) osalta eikä ainoastaan toimiston kiinteän IP-osoitteen osalta.

Teknologiamme asentamisen jälkeen näette raporteistanne kuinka paljon sivuillanne vietetään aktiivista aikaa todellisuudessa vs kuinka kauan välilehti on vain avoinna. Kertyvän datan avulla voidaan tehdä erilaisia liiketoiminnallisia johtopäätöksiä mm. kilpailutilanteeseen liittyen.

*Olemme näiden työkalujen Partner sekä yksi Hotjarin Founding Membereista.

Raportointi ja reaaliaikaiset dashboardit

Mikäli teet kanssamme kuukausisopimuksen, analysoimme ja raportoimme dataa kuukausittain. Raportissa käymme läpi tärkeimmät avainmittaristot sekä teemme arvokkaan analyysin sivustosta, käyttäjistä ja siihen liittyvistä toimenpiteistä. Esimerkkejä analyysien huomioista:

  • Facebookista tullut liikenne viettää sivustolla keskimäärin 5 sekuntia vähemmän kuin muut.
  • Sivustoa käytetään eniten Android -laitteilla, mutta konversioita tehdään suhteessa eniten osX -järjestelmän koneilla.
  • Blogiartikkeleitanne ei scrollata keskimäärin kuin 25%:sesti, poislukien kirjoittajan bGH artikkelit, jotka scrollataan lähes aina 75%:iin.
  • Tuotesivuillanne vietetty aktiivinen aika ostaneilla asiakkailla on 400%:ia vähemmän kuin istunnon kesto. Se viittaa, että olette vertailussa useiden kilpailijoiden kanssa.

Teemme käyttöönne reaaliaikaisia dashboardeja henkilöstönne työnkuvan tarpeiden mukaan. Jokainen henkilö näkee yhdestä näkymästä työtehtäväänsä liittyen tärkeimmät luvut. Yleisimmät dashboardit ovat liikkeenjohtoon sekä sisällöntuotantoon liittyviä. Tarjoamme valmiita mittaristoja ja KPI-dashboardeja, mutta dashboardeissa näkyvät avainmittaristot määritetään aina yhdessä kanssanne ja muokataan teille sopiviksi.

Visuaalinen analytiikka auttaa hahmottamaan

Sivustovierailijoiden nauhoitukset on loistava työkalu selvittämään, miten sivustovierailijat oikeasti käyttävät sivustoanne. Saamme tiedon siitä, miten konvertoineiden ja konvertoimattomien käytös eroaa toisistaan. Lisäksi saatte käyttöönne visuaaliset näkymät (heatmapit) eri laitteilla tapahtuvista scrollauksista ja klikkauksista. Nämä ominaisuudet helpottavat näkemään numeroiden taakse ja tuomaan kaikille selkeän ymmärryksen pullonkauloista.

Konversioiden kasvattamisessa on tärkeää tietää mihin asti sivuja selataan eri laitteilla ja miten eri sivuston osiin navigoidaan. Tarjoamme analytiikan, jonka perusteella voidaan optimoida sivuston käytettävyyttä tehokkaasti ja keskittyä toimenpiteisiin, joiden muokkaukset näkyvät todennäköisimmin konversioiden kasvussa (Data Drive Design).

bGH rectangles