Tässä blogissa ei tulla opettamaan miten Facebook-mainoksien Power Editoria käytetään, vaan MIKSI sinun pitäisi sitä käyttää. Mikäli olet tottunut käyttämään ”Edistä julkaisua” ja ”Markkinoi sivua” näppäimiä niin tämä kirjoitus on juuri sinulle. Saat lisäksi yhä paremman kuvan Facebook-mainoksien eri mahdollisuuksista. Laitan blogin loppuun muutamia linkkejä, joista voit opiskella itse editorin käyttöä.

Lopeta turha rahan tuhlaaminen ja ota kunnon työkalut käyttöön! Power Editor toimii toistaiseksi ainoastaan Chrome-selaimella ja sen löydät mainosten hallinnasta.

1. Ominaisuudet

Power Editor tarjoaa useita ominaisuuksia mm. mainosten kohdistamiseen, joita normaali Facebookin mainostyökalu ei tarjoa. Lisäksi kaikki Facebook-mainoksien uudet ominaisuudet tulevat Power editoriin huomattavasti aiemmin kuin normaaliin. Näitä ominaisuuksia on esimerkiksi olleet/ja ovat osa edelleen:

  1. Tallennetut ja mukautetut kohderyhmät – eli esimerkiksi sähköpostilistastasi tehty yleisö tai tallennettu muu valitsemasi kohderyhmä
  2. Konversioseuranta – eli voit seurata esimerkiksi Facebok-mainoksien kautta tulleita ostojaj jne.
  3. Sponsoroidut hakutulokset
  4. yms.

Tutustumalla paremmin Power Editoriin tajuat, ettet oikeasti halua käyttää enää muuta.

2. Mainosten sijoittelu

Nykyään Facebookin normaalilla mainostyökalulla voi nykysellään vaikuttaa mainoksien sijoitteluun, mutta silti suosittelen Power Editorin käyttöä – sillä sen avulla pystyt määrittelemään eri laitteille näytettävät mainokset paremmin.

Power Editorilla voit sijoitella mainoksia:

  1. Kaikkialle Facebookiin
  2. Pelkästään tietokoneita käyttäville
  3. Uutisvirtaan (tietokone ja mobiili)
  4. Uutisvirtaan (tietokone)
  5. Ainoastaan mobiililaitteille (erilaisille laitteille)
  6. Vain oikeaan reunaan

Mitä hyödyt tästä käytännössä? Pääset testaamaan mikä mainospaikka on tehokkain ja tuo eniten haluttuja toimenpiteitä!

3. Hintatarjoukset

Powereditorilla voit tarjota Facebookin mainoshuutokaupassa huomattavasti tarkemmin kuin normaalilla työkalulla.

Voit siis hinnoitella mainoksiasi:

  1. Klikkihinnan mukaan
  2. CPM
  3. oCPM
  4. Toimintojen mukaan
  5. Voit myös muuttaa minkä toimintojen mukaan mainokset optimoidaan.

Eli lyhykäisyydessään voit määritellä tarkemmin, miten Facebook-mainosbudjettisi käytät.

4. Kohdentaminen

Jo Facebookin normaalilla mainostyökalulla on laajat mahdollisuudet kohdentaa mainontaa, mutta luonnollisesti jälleen Power Editor vetää pidemmän korren.

  1. Muokattavien kohdeyleisöjen tekeminen (esimerkiksi juuri sähköpostilistoistasi/puhelinnumeroista/Facebook-tiedoistasi)
  2. Samanlaisten kohderyhmien tekeminen
  3. Kumppaneiden kohderyhmiin kohdistaminen (ei vielä tullut Suomeen)

5. Mainosten massana tekeminen

Mikäli teet useita kampanjoita (niinkuin sinun pitäisi) niin se tarkoittaa, että sinun täytyy tehdä kymmeniä erilaisia mainosversioita ja se on TODELLA hidasta Facebookin normaalilla mainostyökalulla. Mainosten kopiointi on nimittäin erittäin helppoa Power Editorissa, lisäksi voit käyttää tallennettuja kohderyhmiä mainostesi kohdistamiseen, jottei sinun tarvitse hukata aikaa mm. kiinnostusten kohteiden valitsemiseen.

Joko uskot, että Power Editor on tutustumisen arvoinen työkalu?

Power Editor ei ole kaunis, eikä välttämättä kovin helppokäyttöinen, mutta se on tehokas ja ainoa oikea vaihtoehto mikäli haluat ottaa Facebook-mainonnastasi kaiken irti.

– Matti

Ps. Tässä sinulle muutama linkki, josta voit tutustua Power Editorin käyttöön ja uusimpiin muutoksiin

How to Use Facebook Power Editor

Explorin Power Editor´s Recent Changes