Maria Drockila ja Supersiskot -hanke vei voiton Diilissä

MTV3:sella esitettävän Diilin voittaja ratkesi noin 10 minuuttia sitten. Maria Drockila vei voiton Sedu Koskisen nenän edestä Supersiskot -hankkeellaan. Mutta miten ihmeessä tämä liittyy nettimarkkinointiin tai sosiaaliseen mediaan?

Koska Drockilan luoman Supersiskot hankkeen Facebook-sivu kasvaa huomattavasti nopeammin kuin Sedun projektin Elämän Kevät!

Mitä Supersiskot tekevät paremmin kuin Elämän Kevät?

  1. Heidän oma internet-sivunsa löytyy luonnollisimmalla hakusanalla ”supersiskot” ensimmäisenä, toisin kuin Sedun projektin ”Elämän Kevät”, joka tuottaa ensimmäisenä hakutuloksena www.kummit.fi -sivun, jossa on Lastenklinikoiden Kummit Facebook-boxi. Ihmisen pitää etsiä tarkemmin löytääkseen Sedun hankkeen sivut.
  2. Supersiskoilla on helpommin havaittava Facebook-boxi sivuillaan. Sedun sivuilla on ainoastaan Like-nappi ja sekin hieman piilossa reunassa. Supersiskot olisivat toki voineet julkaista jotain sivuillaan, jottei boksi olisi ollut tyhjä kun väkeä alkoi sivuille virtaamaan.
  3. Supersiskot Facebook-sivulla ihmisten viimeisimmät kirjoitukset näkyvät heti ylhäällä. Tämä kannustaa entisestään kommentoimaan ja sivujen näkyvyys Facebookissa kasvaa.
  4. Supersiskot julkaisivat välittömästi uutta materiaalia sivuilleen kun voitto selvisi. Julkaistu kuva sai välittömästi paljon tykkäyksiä ja kommentteja –> taas hankkeen Facebook-sivu lähtee leviämään entistä paremmin.
  5. Tietysti peukkujen määrään vaikuttavat myös hankkeen vetäjä ja idea, sekä tästä hetkestä eteenpäin tuleva julkisuus. Sedusta on ehkä hieman vaikeampi pitää kuin Drockilasta.

Nopea reagointi Facebookissa on tärkeää kun mediahuomio on suurin.

Kertaus on opintojen äiti – 4 vinkkiä nettimarkkinointiin ja Facebook-sivullesi

  1. Pidä huoli, että oikea sivu löytyy oletetuimmalla Google-haulla ensimmäisenä kun sinulla on vahva mediahuomio. Tähän auttaa hakukoneoptimointi ja ennakointi. Lisäksi Sedun sivulla oli Suomessa huonompi .com pääte, suosi .fi päätettä.
  2. Laita etusivullesi selkeästi näkyviin Facebook-tykkäys. Iso boxi on monesti tehokkain, mutta jos ulkoasuusi sopii vain Like-nappi niin toteuta se niin, että se löytyy helposti.
  3. Laita ihmisten kommentit näkyviin Facebook-sivullesi. Herätät helpommin keskustelua.
  4. Julkaise aktiivisesti, varsinkin jos sinulla on käytössäsi yksi valtakunnan päämedioista. Kuva on aina parempi kuin pelkkä tekstipäivitys.

Ps. Tällä hetkellä 21.16 tilanne on Supersiskot 496 ja Elämän Kevät 76 tykkääjää.
Tilanne kello 21.57 – Supersiskot 842 ja Elämän Kevät 81 tykkääjää.
Tilanne kello 23.12 – Supersiskot 1233 ja Elämän Kevät 81 tykkääjää.