Viime viikolla kirjoitin Facebookin mukautetuista kohderyhmistä. Se blogi on hyvä lukea, ennen kuin jatkat tätä tekstiä. Tässä artikkelissa kerron tarkemmin kaksoisolentokohderyhmistä. Kaksoisolentokohderyhmien avulla voit tehdä mainontaa samankaltaisille ihmisille kuin mukautetut kohderyhmäsi sisältävät.

Kaksoisolentokohderyhmä – mitä se tarkoittaa?

Kaksoisolentokohderyhmien avulla voit tavoittaa uusia ihmisiä, jotka hyvin todennäköisesti ovat kiinnostuneita sinusta, koska nimensä mukaisesti ko. käyttäjät ovat samantyylisiä kuin listat, jotka olet jo todennut hyviksi. Voit rajata edelleen kohderyhmää Facebookin normaaleilla työkaluilla. Kaksoisolentokohderyhmiä voit tehdä vain yhteen maahan kerrallaan.

Kaksoisolentokohderyhmiä voit tehdä:

  1. Verkkosivukävijöistäsi
  2. Konversion tehneistä
  3. Oston tehneistä käyttäjistä
  4. Tykkääjistäsi
  5. Mukautetuista kohderyhmistäsi (sähköpostit, numerot jne.)

Esimerkkejä käyttötarkoituksista

1. Verkkosivukävijät

Haluat saada esimerkiksi lisää liikennettä verkkosivuillesi Facebook-mainonnan avulla –> tee nykyisistä kävijöistä kaksoisolentokohderyhmä ja aloita mainonta.

2. Konversion tehneet

Vaatii Facebookin konversion pikselin asentamisen kiitos-sivulle. Jos esimerkiksi haluat lisää liittyjiä sähköpostilistallesi niin asenna pikseli kiitossivulle ja tee lookalike yleisö. Facebook-mainokset kohdistetaan ihmisille, jotka todennäköisemmin liittyvät listallesi.

3. Oston tehneet käyttäjät

VERKKOKAUPPIAAT HALOJATA! Tämä on killeritavaraa. Tee kaksoisolentokohderyhmä ostaneista ja aloita mainonta ihmisille, jotka ovat samankaltaisia kuin jo ostaneet. Toimii nimittäin todella hyvin. Alla esimerkki eräästä verkkokaupasta. En voi paljastaa paljon konversioita on tullut, mutta klikkien hinnat ovat todella edullisia ja voin kertoa, että kauppa käy.

fb-lookalike-audiences

4. Tykkääjät

Kun haluat enemmän tykkääjiä niin tee kaksoisolentokohderyhmä nykyisistä ja ala mainostaa. Keskimäärin saat edullisemmin lisää tykkääjiä.

5. Muut mukautetut kohderymät (sähköpostit jne.)

Kun haluat tavoittaa samankaltaisia kohderyhmiä kun sinun nykyisillä listoillasi on niin kaksoisolentokohderyhmien avulla se onnistuu.

Mahdollisuuksia on paljon ja kokemustemme mukaan tällä tavoin saa tehokkaampaa, edullisempaa ja enemmän konversioita/kauppaa tuottavaa liikennettä Facebook-mainoksilla. Ainakin kannattaa kokeilla!

Kun haluat kokeilla kaksoisolentokohderyhmiä niin ota yhteyttä!

– Matti

PS. Kun haluat lisää vinkkejä Facebook-mainontaan ja markkinointiin niin lataa veloitukseton Facebook-markkinoinnin pikaopas:

facebook-mainonnan pikaopasLataa pikaopas