Google julkaisi blogissaan päivityksen AdWordsin mainosten sijoittelun algoritmiin. Huomionarvoisin muutos oli mainoslaajennusten sisällyttäminen yhdeksi tekijäksi mainosten sijoitukseen.

Uudistuksen myötä mainoslaajennukset voivat parantaa sinun mainosten sijoitusta hakutuloksissa. Google käyttää mainosten sijoituksen laskemiseen Ad Rankia. Aikaisemmin sijoitukseen vaikutti hintatarjous avainsanalle ja avainsanan laatupisteet. Nyt muutoksen myötä Ad Rank ottaa huomioon myös Googlen tarjoamat mainoslaajennukset.

Jos huutokaupassa kaksi mainostajaa käyttää yhtä suurta hintatarjousta ja avainsanoilla on samat laatupisteet, näkyy todennäköisemmin sen mainos korkeamalla, kenellä on käytössä mainoslaajennukset. Ei ole väliä näkyykö laajennukset sillä kertaa mainoksessa vai eivät, Ad Rank ottaa huomioon onko kampanja-asetuksissa otettu mainoslaajennukset käyttöön.

Mainoslaajennusten tarkoituksena on tuoda lisäarvoa hakijalle tuomalla lisää tietoa yhden haun tuloksena. Pystyt esimerkiksi lisäämään mainokseesi puhelinnumeron, sijainnin tai sivustolinkkejä joista hakija pääsee juuri haluamalleen sivulle.

Jos sinulla pyörii kampanjat Adwordsissa, mutta et ole vielä lisännyt mainoslaajennuksia niin käy lisäämässä ne äkkiä. Valitse sinulle sopivat laajennukset ja laita ne näkyviin mainosten yhteyteen. Pidät ainakin huolen, että tästä syystä mainokset eivät sijoitu huonosti.