Dynamic Keyword Insertion & Dynamic Search Ads

Google AdWords -mainoksen otsikko on rajoitettu 25 merkkiin. Eli käytössäsi on hyvin rajallinen määrä merkkejä. On kuitenkin olemassa muutama keino, joilla on mahdollista saada pidempi otsikko näkymään mainoksessasi. DKI (Dynamic Keyword Insertion) ja DSA (Dynamic Search Ads) mainoksissa on mahdollista saada pidempi otsikko näkyviin.

Dynamic Keyword Insertionin eli avainsanan lisäyksen avulla voit saada mainoksesi näkymään avainsanoilla, jotka saivat aikaan mainoksen näyttämisen. Esimerkiksi otsikko ”Miesten talvikengät netistä” sisältää 27 merkkiä. Eli se on Googlen määritysten mukaan liian pitkä otsikoksi, mutta hyödyntämällä avainsanan lisäystä tai dynaamisia hakumainoksia on mahdollista saada pidempiä otsikoita näkyviin.

Dynaamisin hakumainoksiin ja avainsanan lisäykseen pätee samat periaatteet, kuin muuhunkin AdWords -mainontaan: testaus. Ei ole varmaa, että käyttämällä näitä keinoja saat parempia klikkausmääriä mainoksillesi, mutta omien kokemusten mukaan, nämä ovat olleet toimivia keinoja parantaa mainosten CTR:ää.

keyword insertion

Yhdistä otsikko ja ensimmäinen kuvausrivi

Päättämällä mainoksen 1. kuvausrivin pisteeseen, yhdistää Google mainoksen otsikon ja 1. kuvausrivin yhdeksi pitkäksi otsikoksi. Jos et laita 1. kuvausriviin pistettä, ei tekstiä ja otsikkoa yhdistetä.

Käyttämällä pistettä kuvausrivissä, pystyt erottautumaan kilpailijoista, sillä viestisi sisältö on lähes kokonaan otsikossa.

Tehdessäsi mainosta voit vertailla miltä ne näyttävät hakutuloksissa. Pisteen käyttäminen 1. kuvausrivin tekstissä ei takaa, että otsikko ja 1. kuvausrivi yhdistetään pitkäksi otsikoksi, mutta ilman pistettä se ei ainakaan onnistu.