Perinteisen Display-verkostossa tapahtuvan uudelleenmarkkinoinnin lisäksi uudelleenmarkkinointia voi tehdä myös hakumainosten yhteydessä. Näin voit näyttää mainoksiasi uudelleen sivustollasi vierailleille kävijöille, kun he jatkavat hakujen tekemistä Googlessa.

Hakumainosten uudelleenmarkkinointia varten kerätään samalla tavalla yleisöjä, kuin Display-verkoston uudelleenmarkkinointia varten. Yleisöjä voi kerätä suoraan AdWordsin avulla tai hyödyntämällä Google Analyticsiä. Yleisöt luodaan vierailtujen sivujen tai käyttäytymisen perusteella, esimerkiksi tekikö kävijä ostoksen vai ei.

Uudelleenmarkkinointia voi hyödyntää hakutulosten yhteydessä kahdella eri tavalla.

1. Voit näyttää mainoksia tietyillä avainsanoilla, joita et normaalisti valitse, ihmisille jotka ovat jo aikaisemmin vierailleet sivuillasi. Avainsanojen hakutyypit on myös hyvä ottaa huomioon tehtäessä uudelleenmarkkinointia hakujen kanssa. Laajan haun avainsanat ovat hyvä keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita näytettäessä mainoksia jo vierailleille kävijöille.

2. Voit korottaa tai laskea avainsanojen hintatarjouksia vierailijoille, jotka ovat uudelleenmarkkinointiluetteloissasi. Voit esimerkiksi korottaa avainsanan hintatarjousta 15% ylöspäin, jos hän on lisännyt tuotteen ostoskoriin, mutta ei ole tehnyt ostosta.

On suositeltavaa, että kävijöille jotka kuuluvat tekemiisi uudelleenmarkkinointiluetteloihin näytetään heille suunnattuja mainoksia. Voit tarjota esimerkiksi tarjouksia tms. vain näille henkilöille saadaksesi heidät takaisin tekemään ostoksia. Näitä mainoksia ei näytetä henkilöille, jotka eivät luetteloihin kuulu.

HUOM! Hakumainosten uudelleenmarkkinointiluettelossa on oltava vähintään 1000 evästettä ennen kuin luetteloa voidaan käyttää hakumainosten yhteydessä.

Näin aloitat hakumainosten uudelleenmarkkinoinnin

1. Tee uusi kampanja tai mainosryhmä Vain hakuverkostoon.
2. Valitse Yleisöt-välilehti ja klikkaa sieltä +Uudelleenmarkkinointi.
3. Lisää kohdistamisia -> Aihepiirit ja uudelleenmarkkinointi.
4. Valitse haluamasi luettelot ja haluatko määrittää luettelelolle pelkästään hintatarjouksen vai myös kohdistuksen.
5. Sulje ja tallenna.

Näiden vaiheiden jälkeen voit lisätä avainsanat ja mainokset, sekä muut tarvittavat asetukset ja määritykset mainonnan aloittamiseen.