Aiemmin Google AdWords -mainoksissa on pystynyt lisäämään soitto-ominaisuuden lisäämällä mainoslaajennuksista puhelulaajennuksen. Nyt Google on lanseerannut uudet Vain soitto -mainokset, joiden tarkoituksena on saada, nimensä mukaisesti, ihmiset soittamaan yritykseesi.

Vain soitto -mainoksissa kävijä ei pysty klikkaamaan itseään mainostajan nettisivuille, vaan ainoa mahdollisuus on soittaa mainostajan numeroon. Puhelu ei käynnisty automaattisesti mainosta klikkaamalla, vaan puhelu täytyy vahvistaa mainoksen klikkaamisen jälkeen.

vain-soitto--mainos

Vain soitto -mainokset voi lisätä olemassa olevaan hakuverkoston kampanjaan tai tehdä oman kampanjan pelkästään soittoja varten. Tätä mainosmuotoa varten täytyy tehdä uudet mainokset joka tapauksessa, joten on suositeltavaa tehdä uusi kampanja pelkästään soitto -mainoksia varten. Jos haluat näyttää mainoksia, joista voi joko soittaa tai siirtyä nettisivuille, niin käytä puhelulaajennuksia.

Vain soitto -mainokset tarjoavat uutena mahdollisuutena myös raportoida puhelut tuloksina, jotka ovat tulleet mainosten kautta.

Jos toivot ennemmin soittoa yritykseesi, kuin vierailua nettisivuilla, niin vain soitto -mainokset ovat hyvä vaihtoehto. Tai jos yrityksesi nettisivut eivät ole mobiiliystävälliset, niin soiton tarjoaminen voi tuoda paremman asiakaskokemuksen.