Facebook-sivut (pages) ovat yrityksen tai organisaation keino markkinoida Facebookissa. Mikäli sinulla on käytössäsi normaali Facebook-profiili tai vanha Facebook-ryhmä, niin päivitä se ehdottomasti Facebook-sivuun.

8 syytä tehdä yrityksen Facebook-sivu

  1. Saat kerättyä omaa yhteisöäsi, tykkääjiä.
  2. Voit luoda erilaisia Facebookin sisäisiä sovelluksia ja järjestää esimerkiksi Facebook-kilpailuja ja -kampanjoita.
  3. Sinulla on käytössäsi Facebook-tarjoukset ja Facebook-tapahtumat (ainakin vielä).
  4. Saat Facebookilta statistiikkaa mm. siitä mistä tykkääjäsi ovat, minkä ikäisiä he ovat ja kuinka suosittuja erilaiset postauksesi ovat.
  5. Voit muokata yrityksesi sivusta brändinmukaisen ja käydä keskusteluja asiakkaidesi kanssa, sekä palvella heitä myös Facebookin avulla.
  6. Löydettävyys, Facebookissa ovat kaikki, yritystäsi todennäköisesti etsitään myös sieltä.
  7. Facebookissa on todella helppo jakaa kiinnostavaa sisältöä.
  8. Saat lisää liikennettä sivuillesi ja löydyt paremmin myös hakukoneista.

Facebook-sivun ominaisuuksia

Sivulla voi olla useita ylläpitäjiä ja päivittäjiä, ja sille voi lisätä erillisiä sovelluksia. Facebook tarjoaa käyttöön maksuttomat työkalut sivujen liikenteen mittaamiseen.

Facebook-sivun yläreunassa on kansikuva. Kansikuvan koko on 851 x 315 pikseliä. Kansikuva ei saa sisältää enempää kuin 20 % tekstiä, mutta siinä voi nykyään olla kehoituksia tai tarjouksia. Et saa kuitenkaan kehoittaa ihmisiä käyttämään sinun kansikuvaasi. (Lue lisää Facebookin sivuilta). Vasemmassa reunassa on niin sanottu “yrityksen profiilikuva”, joka on kooltaan 160 x 160 pikseliä.

Facebook tarjoaa sivujen omistajille mahdollisuuden laajentaa sivujaan välilehtien avulla. Välilehteä voi kuvata nettisivuna, joka näkyy Facebookissa. Etuna tässä on, että välilehti on täysin muokattavissa, ja se voi sisältää Google Analytics -seurantamahdollisuudet. Välilehtiin voi tehdä esimerkiksi kilpailuja, sovelluksia ja tuoda omien verkkosivujen sisältöjä.

Facebook-sivun avulla pystyt keskustelemaan ja olemaan yhteydessä nykyisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. Facebook-sivun erilaiset ominaisuudet mahdollistavat molemminpuolisen yhteydenpidon asiakkaan ja yrityksen välillä. Asiakas voi esimerkiksi kysyä mieltään askarruttavia kysymyksiä joko julkisesti tai yksityisviestillä, ja voit luoda lisäarvoa asiakkaillesi.

Innostuitko? Lue vielä.

Facebook-sivu alkaa olemaan lähes kaikilla, mutta harvalla yrityksellä on Facebook-sivu, joka on aktiivinen ja jossa on hyvää sisältöä. Olemme kirjoittaneet myös blogiartikkelin, jossa kerromme miten luoda hyvää sisältöä Facebook-sivulle.