bGH rectangles

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio on paljon enemmän kuin ajastetusti lähtevä sähköpostiviesti. Älykkäät automaatiot nousevat päärooliin kun tehdään digitaalisesta myynnistä kannattavaa.

Markkinoinnin automaatio pähkinänkuoressa

Markkinoinnin automaatio -termillä voidaan viitata hyvinkin erilaisiin toimintatapoihin ja ratkaisuihin. Kun me bGH:ssa puhumme markkinoinnin automaatiosta, emme tarkoita sähköpostien ajastamista vaan todelliseen asiakasymmärrykseen perustuvia toimenpiteitä: kenelle lähetämme viestin (ja kenelle emme), missä kanavassa ja milloin.

Erityisen mielenkiintoinen on kysymys ”Milloin?”. Se ei tarkoita pelkästään tiettyä päivämäärä + kellonaika yhdistelmää, vaan vastaus kysymykseen rakentuu aina useista eri säännöistä. Voimme lähettää eri viestejä asiakkaalle hänen asiakashistoriansa, verkkokäyttäytymisensä, sitoutumisensa ja muiden hänestä keräämiemme tietojen avulla.

Markkinoinnin automaatiotyökalu = keskusanalytiikka

Markkinoinnin automaatiotyökalu on parhaimmillaan se järjestelmä, jossa valtaosa muiden kanavien keräämästä anonyymista tiedosta pystytään yksilöimään tiettyyn asiakkaaseen ja tekemään sen perusteella älykkäitä segmentointeja.

Älykkäitä segmenttejä voidaan hyödyntää markkinointi- ja myyntitoimenpiteissä monikanavaisesti. Saat käyttöösi helposti seuraavat kanavat, kaikki personoidulla sisällöllä:

  • sähköposti
  • verkkosivusisältö
  • Facebook & Instagram
  • Googlen mainosverkostot
  • SMS-viestit
  • puhelin (CRM-dataa optimoimalla)

Myös muut kanavat kuten postitukset ja pikaviestimet ovat integroitavissa mukaan automaatioihin.

Työkalumme on ActiveCampaign

Olemme ActiveCampaign-ohjelmiston sertifioitu jälleenmyyjä ja konsultti. Päädyimme noin vuoden kestäneessä testijaksossamme ActiveCampaigniin, sillä se on mielestämme markkinoiden joustavin järjestelmä. Sen käyttäminen ei vaadi toimiakseen asiakkaalta liiallisia sitoumuksia muihin palveluihin kuten tiettyyn julkaisujärjestelmään tai CRM:ään. Lisäksi se on GDPR -hyväksytty ja kuuluu PrivacyShield-rekisteriin.

Jos haluat käytännön esimerkin miten markkinoinnin automaatio toimii, tilaa Markkinoinnin automaatio -demomme. Se on täysin maksuton ja vaatii sinulta muutamia klikkauksia sekä lukemista. Uskomme, että sen avulla saat hyvän käsityksen, minkä tyyppisiä automaatioita on mahdollista tehdä ja mitä voisitte ottaa käyttöön omalle yrityksellenne. Tilaa demo tästä.

Mitä kaikkea voidaan automatisoida?

Helppo vastaus tähän olisi, että ”kaiken”. Oikea kysymys kuuluu kuitenkin näin: mitä kannattaa missäkin yrityksessä automatisoida?

Automatisoinnin tulee aina säästää aikaa sekä kasvattaa myyntiä ja olemassa olevien asiakkaiden palvelutasoa. Alta voit siirtyä lukemaan ajatuksiamme miten automatisoida erityyppisiä liiketoimia:

Myynti – B2B & B2C
Jokaisella asiakkaita tapaavalla yrityksellä pitäisi olla markkinoinnin automaatio käytössä. Yhdistä CRM mukaan toimintaan ja klousaa oikealla hetkellä.

Verkkokaupat
Panosta rahallisesti uusien asiakkaiden hankintaan ja anna automaatioiden hoitaa kanta-asiakkuuden syntyminen.

Ohjelmistot
Parhaat käytännöt asiakkaiden hankkimiseen ja onboardaamiseen.

Verkkovalmennukset ja -koulutukset
Myy valmennuksesi tehokkaammin automaatioiden avulla.

Palvelualan yritykset
Saa asiakkaasi käymään yhä uudestaan ja tutustuta hänet hyödyllisiin palveluihin ja tuotteisiin.

bGH rectangles